Saturday, January 20, 2007

Top 5, nr. 4

4. Modest Mouse - Good News For People Who Love Bad News

Jeg vil nevne en låt først. The World at Large

Ice-age heat wave, can't complain. If the world's at large, why should I remain? Walked away to another plan. Gonna find another place, maybe one I can stand

Jeg sitter foran dataen hjemme på rommet og spiller Settler 2. Jeg har nettopp oppdaget Modest Mouse. Jeg har spillt platen omtrent to og en halv ganger og jeg oppfatter ordene

"Are you dead or are you sleepin'? God I sure hope you are dead".

Først da oppdager jeg at jeg hører på musikk. I et par timer har jeg befunnet meg i den fantastiske verden med amazonere og settlere, og når jeg endelig kommer opp etter luft, oppdager jeg noe kult. Det er så kult at jeg ikke lenger gidder å flykte inn i et dataspill.

Jeg går å legger meg.
Jeg husker hva jeg tenkte akkurat før jeg sovner, Revolusjon for faen.

No comments: