Sunday, January 28, 2007

De Lærde

De O' Hellige musikklærde (kritikerne) har hengt seg opp. Jeg har sjekket ut samtlige musikknettsteder i den siste tiden, for å vite om det er greit å elske The Shins - Winching the Night Away(Hah, som om det skulle være noe problem). Men de Lærde strides. "Er dette like godt som de andre eksepsjonelle albumen deres?". Om jeg hadde vært en av De Lærde, ville jeg påstått at det kanskje ikke er like godt, men det er faen meg ikke langt fra. Men neeei da, pitchfork.com gav albumet 7/10. Grrrrrr.. Gwen Stefanis nyeste album får 6,5/10. Grrrrr..

Mitt poeng her da, er at disse Lærde menneskene ikke helt klarer å se klart. De forteller oss at det bandet har gjort før, er bedre, og derfor dømmer det nye helt til jævla nordpolen fordi dette stakkars bandet ikke har klart å oppnå samme effekt som for noen år siden.


Akk, jeg kommer visst ingen vei med dette, jeg har mistet tråden. Men hvorfor får middelmådige band bedre karakter på sitt nyeste album fordi det er bedre enn det gamle, mens Gode Gode band får middelmådig karakter fordi de ikke har klart å utvikle og forbedre seg nok!?! AWH! The Shins er et Godt Godt band, og Winching the Night Away er en God God plate! Sånn.

2 comments:

Engeline said...

ahhh! akk, sånn frustrasjon og innestengt aggresjon mot meningsløse og idiotiske kritikere. Jeg mener en burde sende dem opp i verdensrommet sammen med telefonboksvaskere og teite folk som ikke gjør noen virkelig jobb - de kan godt få en teit kaptein i et badekar også. Svaret, løsningen på hele problemet er naturligvis 42, som er det tallet The shins burde fått.

Annettelime said...

Haha, det har vi det! Hva hadde vært uten meningen med livet?