Thursday, April 26, 2007

Russ!

Siden du krever det Ellinor, skal du få virkelig kjedelig nyheter!

Russen har inntatt Moholt. Nok en gang er jeg livredd. Jeg var til og med livredd da jeg selv var en fryktelig kjedelig russ.

Her i Trondheim er dog russetradisjonene noe annerledes. De har begynnt allerede! Det er ikke 1. mai engang, er ikke det liksom en regel?

Jeg skulle en liten tur på butikken, idet jeg ser tre menn i russeutstyr, nærmere forklart en liten genser og russelue. Det var virkelig ubehagelig skal jeg si deg! Jeg gikk så nært veggen jeg kunne. Jeg er som sagt livredd. Lenger borte i gata ser jeg et større antall russ leke noe som ser ut som paradis, eller kanskje strikkhopp, jeg blunket bort mot dem, og fortsatte å gå unaturlig fort.

Hvert år er det det samme. De er fullstendig uberegnelige. Jeg kan ikke huske at vi var så uberegnelige! Jeg har fine minner om å pusse tenner i fontener, for så å pusse fotgjengerfeltet med samme tannbørste. Vi var harmløse, selv om jeg sverget på at jeg skulle være en fryktinngytende russ.

Jeg hater russen.

1 comment:

Engeline said...

akk, ja. Jeg forstår deg så godt. og jeg er redd russen er en evig basill, omtrent som påskeinfluensaen, den kommer uungåelig en gang hver vår og gjør livet surt.

Det finnes koselige russ, dog. ha det i bakhodet når du ser de skrekkinngytende vesener, så kanskje panikken gir seg litt. I hvert fall når du er gått forbi.